den tredje vägens bloggeri - 2: brucan levererade!!


Under semesterresan söderöver var vi ju (redan nämnt) på Nya Ullevi i Göteborg för att lyssna på Bruce Springsteen, något som väckt både förvåning och avund i bekantskapskretsen. Såhär skrev jag för hand i det ögonblick den lilla bilden togs, innan konserten:

Om några timmar kommer stora bocken Bruse. När jag börjar skriva kladden till detta inlägg är klockan ungefär 20 i 7 fredag 4 juli. Vi har just kommit in på innerplan på Nya Ullevi där det kl 21 startar en lajvkonsert med B Springsteen.


Det finns hur många högtalare som helst!! Och öronproppsförsäljare!
Konstigt egentligen att man både ska ha - och ta betalt för - en massa ljud och ljuddämpare.
Två gånger en bra affär - typ.

I morse, innan tuppen, klev vi upp för att medelst ta tåg Tierp-Stockholm-Göteborg och kom fram till götet strax efter lunch. Pizza. Inbokning på vandrarhem i Masthugget.

Vi = är madammen och jag och lilleman som reste tillsammans. Den yngre av döttrarna reste nattåg direkt till Gtbg medan den värnpliktige sonen åkte med flickvän och hennes familj i bil under den gångna natten.


Här tog jag en skrivpaus men fattade senare pennan på nytt.


Nu väntar vi. Och väntar. Och jag börjar känna mig smått Kalix-aktig. Vad som gömmer sig bakom det uttrycket kanske jag återkommer till någon annan gång. Nyss, 35 minuter innan planerad täjk-åff, applåderade frenetiskt den entusiastiska publiken en till synes tom scen bara för att en tekniker gick över densamma.


Klockan 21 exakt började Bruce Springsteen!! Efteråt skrevs:


BOSSEN LEVERERADE!!

Gav järnet i tre timmar för dem som gett honom uppdraget - alltså vi som betalt.

Engagemang!! Glöd!!

Skådespeleri?Vem vet. Verkade i vart fall äkta!!

Han levererade i trohet mot uppdraget han fått.

Tänkvärt. Och utmanande. Att leverera enligt uppdrag.










Kommentarer
Postat av: madonna

Du behöver klippa dig!!!!

2008-07-14 @ 14:56:08
URL: http://madonnas.blogg.se/
Postat av: Alvinzahra

thank-you for the good and valuable information on your site

2009-04-08 @ 11:25:20
URL: http://alvinzahra.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0