julgudstjänst i förtid

Så är då höstterminen på folkhögskolan slut.
Alldeles strax skall vi fara hem till julförberedelsernas spring och skubb. Innan dess skall vi lärare extrafira en av skolans elever. Hon har i dagarna fyllt 80 år - jo, läsaren såg rätt: 80 år! - och vi skall extrafika till hennes ära.

Återkommer kanske - under kategorin Predikan mm - med mer fullödigt referat av förkunnelseinslaget i morgonens gudstjänst. Måste i så fall transkribera stödorden till begriplig text. Såhär långt nöjer jag mig med att publicera bilden som ställdes i fokus.

Kommentarer
Postat av: Arne Selander

Otroligt vad gamlingarna är pigga nuförtiden. Jag besökte en 100 åring som bodde hemma, hennes son var lite dement men tack och lov hade han kommit in på på ett "hem". Medan hon serverade sina nybakade kakor sa hon att än klarade hon av att hämta tidningen i brevlådan och läsa utan glasögon...

Jag såg ditt kort och din nuvarande ålder.

Du har hamnat bland 55+ !! välkommen

2008-12-19 @ 16:27:48
URL: http://www.herden.se
Postat av: Madonna

Kan det vara Astrid? I så fall måste du ge henne en bamsekram från mig.... hon vet nog vem om du säger mitt namn.

2008-12-19 @ 22:28:13
URL: http://madonnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0