två dussin före tolv

image259

Sitter nu i Kalix där jag och en arbetskamrat befinner oss för att undervisa två dagar inom ramen för Svenska kyrkans grundkurs i östra Norrbotten. Kamraten håller i lektionen just nu och jag stjäl mig lite tid att skriva ett blogginlägg - men om vad???

Mina medmänniskors morgonrutiner kan vara en infallsvinkel alldenstund jag konstaterar att 24personer varit in på min blogg denna förmiddag - se bifogad bild av besökardiagrammet för min blogg.

Har de då inget annat att göra?? Anser man verkligen att ett besök på min blogg är en god morgonbetraktelse?? Borde inte hellre tiden tas till att läsa (ytterligare) ett avsnitt ur Bibeln samt att be (en bön till) och med detta i bagaget efter fullbordagt dagsvärv göra sina bloggbesök??

Och samtidigt: Borde inte jag sitta en stund vid Ordet i stället för att blogga - i vart fall på blanka förmiddagen när det är 619 minuter kvar till kvällens avsnitt av LOST.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du har verkligen en församling, Stig. Vårda dem (oss) och ge oss en morgonbetraktelse då. Men eftersom vi fortsätter att gå in på din blogg så verkar det som att det inte behövs någon morgonbön här. Vi har helt enkelt ett behov att surfa omkring på bloggar.

2008-04-02 @ 11:29:00
URL: http://hannajohnselius.blogg.se
Postat av: Pär

Herre Jesus Kristus, Guds son, förbarma dig över oss syndare.

Helt rätt, fader Stig. Tyvärr är vi inte alla lika disciplinerade som du. Vi behöver väl hjälp av varandra. Det är fascinerande hur mycket lättare rutiner är att hålla när man är flera än när man är själv. Kan man säga att man samverkar med nåden...?

2008-04-02 @ 12:16:07
URL: http://teologinorr.wordpress.com
Postat av: Madonna

Hoppla vad jag fick dåligt samvete. Jag som just lärt en hoper kursare hur dom skall hitta till dina intressanta inlägg. Jag har oxå skrutit lite med att jag minsann kan skaffa mig privatlärarhjälp om/när det kniper.
PS Kanske ett tips till kyrkorådets enkät.

2008-04-02 @ 12:51:16
URL: http://madonnas.bogg.se
Postat av: Tobbe

Skulle aldrig falla mig in att prioritera din blogg före morgonbönen. Först nu sent på eftermiddag när jag för en stund inte har annat att göra tittar jag in på din blogg.

2008-04-02 @ 15:52:18
Postat av: Tessalisa

Det skulle aldrig falla mig in att be morgonbön och läsa bibeln före min dagliga stund på nätet ;-)

Jag fattig syndig människa...

2008-04-03 @ 10:34:30
URL: http://tessalisa.blogg.se
Postat av: SvBG

Berättigade frågor :-)

2008-04-06 @ 18:36:08
URL: http://www.svenbertilgrahn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0