ett återseende och återträff auschwitz

Fredag kväll till lördag eftermiddag träffades de flesta som var på resan till Polen i Augusti för bildvisning, återupplevelser och annat. Kul.
Dessutom planerades det en del för hur deltagarna skall arbeta med att informera osv.
som sagt ett kul återseende.

I vevan var ett annat gäng inne på folkhögskolan - Skogskarlarna.
Det är ett gäng veteranorienterare som samlas till ljugardagar med sällskapsinriktning. Orienterarkollegan på jobbet berättade om intagningscermonier mm som får alltsammans att likna orienteringsröresens frimurarunderavdelning.

I gänget av farbröder kunde jag finna min klassföreståndare från mellanstadiet på Norra Örnässkolan i Luleå. På sin tid fick han flera av klassens gossar att lubba runt i terrängen letandes röd-vita skärmar vilka - enligt min mening - mestadels inte bara var placerade i skogen utan fastmer klurigt gömda, sannolikt nedgrävda. Min karriär blev dock ganska kort. När jag en hel säsong kommit näst sist vid varje trimorientering fann jag för gott att lägga av då han som hette Erik fick ta ut foten ur gipset och kasta kryckorna.
Men jag lärde mig karta och kompass. Så jag hittar i skogen.
Och det var kul att träffa den gamle mannen - född 1924 och still kicking.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0