bloggeri...


Detta med att blogga är intressant!
Jag bloggar lite då och då.
Utrikesministern är mera på...
Och det har skapat debatt!!


Bertil Torekull, debattperson och anförvant till av mig uppskattade personer, har ifrågasatt utrikesministerns bloggande. Torekulls artikel finns på första länken nedan. 
Söndagsmorgonen pratades det i radio kring detta och vad som då sades kan man lyssna på om man klickar på den andra länken och drar fram reglaget till ungefär 16 minuter och 40 sekunder i programmet. Det handlar om bloggars roll och bloggeriets funktion.

Det är inte en massa människor som besöker min blogg. Dessutom skriver jag inte flera gånger varje dag. Men jag funderar då och då över funktionen - alltså vad som är lämpligt att skriva.
Att skriva om vädret är ganska OK. Om slalomåkning också. Att det sedan är ointressant är en annan sak.
Att kåsera över regeringen, ett TV-program eller kyrkliga höjdare typ ärkebiskop går också an.

Men hur skriver jag lämpligen åsikter jag har i debatter eller skeenden där jag själv ingår? 
Kan jag driva sådana frågor på bloggen där jag står oemotsagd?
Vad gör jag med besvikelse eller åsikter kring vad personer i ens närhet uttrycker eller gör?
Kan jag skriva om utvecklingsidéer på jobbet - med risken att andra utbildare snor idéerna?

Detta gör givetvis inte att jag ligger vaken på nätterna men den självcensur jag ålägger mig kan innebära att min blogg blir mer beige än vad ett samtal med mig i olika frågor skulle kunna vara. För det finns ju så mycket jag har åsikter kring...

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=622711.
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=484424&BroadcastDate=&IsBlock=1

Kommentarer
Postat av: Steffenhelene

Hello, This site is a brilliant idea!

2009-04-07 @ 10:47:27
URL: http://steffenhelene.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0