grundent, student, ett femminutersflämt

Idag har den yngste - heffaklumpen - tagit grundenten dvs slutat årskurs 9.
Hans storebror - hattifnatten - har samma dag tagit studenten.
Ikväll åker deras fader till Gotland för att cykla med konfirmander. Hemma torsdag nästa vecka.
Strax skall grundent- och studentmiddag avnjutas.
Stress, stress, stress.

Onsdag nästa vecka är jag på Gotland och missar dubbelavsnittet av LOST mellan kl 20 och 22 ca. Till de avsnitten återstår - för dem som kan se dem - nu 5878 minuter.

Kommentarer
Postat av: Pär

Åker också till Gotland med konfirmander, fast det bär iväg sista juli. Tandemcykling, tydligen. Ska f.ö. lägga upp de "ord" jag tänkt säga vid de två skolavslutningar jag ska ha nästa vecka, men jag väntar tills efter jag har haft dem.

2007-06-08 @ 21:56:06
Postat av: SvBG

Apropå Lost: Tur att det finns video (så att du kan spela in Gotlandresan...)

2007-06-10 @ 18:31:37
URL: http://www.svenbertilgrahn.se
Postat av: Lostfanet

"Grundent" :)
Det krävs en Stig för att mynta detta fantastiska uttryck! Ha det så trevligt med alla skolavslutningar och konfirmandlägret på Gotland! Vi funderar på att börja ha ridläger-konfirmander såsmåningom. Vad tror du om det? Idag avgörs förresten "framtiden" för oss. Håll tummarna! Du vet säkert vad jag menar.
Underbart med två avsnitt av Lost ikväll. Jo, spela in dem på video...

2007-06-13 @ 09:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0