internetcafé för första gången

Jag har aldrig berömt mig av att vara ett teknik-freak. Barnen hånar mig oupphörligen för att jag SMSar i en hastighet som får polioskadade daggmaskar att röra sig som oljade blixtar i jämförelse. Givetvis har jag inte heller en aning om hur man från sin mobiltelefon skriver på sin blogg - något jag vet att en del människor jag känner kan göra.

När man då rattat Metusalem - se förra inlägget - till svärmor uppstår omedelbart akut brist på internetuppkoppling. Tanten varken äger eller har någon dator och hur jag eventuellt skulle ha pillrat på min egen lap-top för att via mobiltelefon eller gummans fasta telefon kunnat nå nätet har jag givetvis inte brytt mig om att ta reda på. Alltså besöker jag för första gången i mitt liv ett Internet-café - fast utan café.

Nåväl - detta om detta. Nu har jag kollat vad jag skulle kolla samt snabbbloggat - huvva så många ben.

Kommentarer
Postat av: Madonna

Nej men har majen äntligen skaffat lap-top? Skönt med en egen kupé....

2007-07-07 @ 14:33:51
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: bloggarn själv

Se bara!!
Den lätta sarkasmen är inte ens isolerad till familjen.
Tidigare elever belönar en med teknikgliringar.

2007-07-09 @ 12:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0