Auschwitzresa dag 1

Här avser jag att försöka rapportera från Polen dag för dag. Inläggen kommer att kompletteras med bilder sedan jag kommit hem och kan redigera dem något innan publicering.

Den första dagen var en resdag - och jag menar resdag!!
Hemifrån 8.30 - storpojken skjutsade pappa till flyget.
Incheckning med fingeravtryck och alla attiraljer, avgång från Luleå 9.45. 
Framme på Arlanda blev det väntan till middag 15.30 men tiden fylldes med ett gott samtal över en lunchtallrik, läsning och en stunds andakt i kapellet på Arlanda. Samtidigt som jag satt där med min Bibel och mina tankar var en annan person djupt försänkt i muslimsk bön. Vi växlade några ord och jag fick veta att han inte mådde bra och var på väg tillbaka hem till Pakistan. Vi kom överens om att be för varandra.
Efter en middag blev det så avgång från en helt öde del av utrikeshallen med ett LOD-flyg till Warsawa och vid ½9tiden på kvällen besökte jag för första gången i mitt liv en polsk toalett i landets huvudstad.
22.45 flög vi inrikes till Krakow, hamnade på en buss strax efter midnatt för att en dryg timme senare nå den plats där vi skulle bo - och bor.
Detta innebar en restid på mer än 18 timmar - som till Mexiko ungefär.
Prästerligt småprat - kyrkskvaller - rumskompisar emellan ledde till släkta lampor ungefär ½3.
Kompisen storsnarkade den korta natt som följde - kort då frukosten var lagd till 8.00 dag 2.
Skrivet i utkast dag 2 på morgonen, renskrivet på kvällen.
Bildförsett hemma 21 aug.

Kommentarer
Postat av: SvBG

Jag förstår vem du delar rum med... ;-)

2007-08-15 @ 20:39:08
URL: http://www.svenbertilgrahn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0