studierna....

Dethär med mina studier går så sakta framåt. Jag har nu muntligt och skriftligt redovisat 15 poäng litteratur + en metoduppsats om5 poäng. Det återstår att skriva något värt 20 poäng och det håller jag på med nu.
Ett problem jag pysslar med är hur de tre första evangelierna hänger ihop och vuxit fram. Det sista 200 åren har 1488 olika teorier (minst) sett dagens ljus bland forskarna och jag avser inte att bringa reda i allesammans.
I vidstående bild redovisas de jag tycker är intressanta samt min egen teori (som säkert redan finns bland de 1488) inom grön ram. För den riktigt vetgirige rekommenderar jag http://www.mindspring.com/~scarlson/synopt/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0