palestinabrev slut - för intro: se palestinabrev 0

Min tid i Israel och Palestina börjar närma sig sitt slut. 1 augusti bär det av hem till Sverige igen. Det har varit en mycket givande, men samtidigt utmanande tid. För mig har den största utmaningen bestått i att slitas mellan mitt judiska arv och mitt engagemang för de förtryckta palestinierna. I Palestina har jag inte vågat berätta att min pappa är jude och mina släktingar i Israel har svårt att acceptera mitt arbete som ekumenisk följeslagare, vilket har fått till följd att vår relation har blivit mycket frostig. För några veckor skrev jag en artikel om detta dilemma ? att befinna sig mellan två verkligheter ? för tidskriften Hela Jorden.
TACK för att ni läser det jag upplevt under mina tre månader här!
Madeleine Dahl, ekumenisk följeslagare i Betlehem
www.helajorden.se.

Kommentarer
Postat av: Hallvardruth

Follow your dreams, you can reach your goals.

2009-03-17 @ 11:32:36
URL: http://hallvardruth.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0