ankom uppsala 6.58

Så är jag då framme för ett tvådagars seminarium som har att göra med mina magisterstudier. Starten var söndag eftermiddag ca 18 och framme i Uppsala vid 7-draget ser jag att vi inte börjar förrän kl 13. Det hade jag vetat om jag läst e-post bättre men nu får jag å andra sidan tid att strosa runt på bibliotek etc - det hade jag inte hunnit annars.

Helgen gick i halvarbetets tecken. Lördag var det ungdomsläger på folkhögskolan och jag var med från lunch till fram in emot midnatt. Lägerkonceptet var ett 24-timars dvs full aktivitet mellan 13 och 13 och ingen tid för sömn. Egentligen är detta en ganska korkad idé men att döma av vad en av deltagarna berättade på tåget - hon skulle till Göteborg - hade det fungerat bra. Lite stel blick hade hon dock.

Söndagen var en lugn dag med lite plockande med mamma och pappas saker. Vi tar i allt det lite pö om pö. Igår fanna jag kuvert med barn-barns-teckningar. Tydligen har barnen producerat i massor när de varit hos farmor och farfar och en hel del har sparats. Det ligger känsla och glädje bakom sparandet.

Kommentarer
Postat av: Madonna

Har du kommit av dig i bloggandet eller...det är ju flera dar sen. Har tittat en stund på lost men har lite svårt för sammanhanget då jag inte följt med.
Apropå nåt helt annat, så ringde man från församlingen vars vi jordfäste mamma, för 1 1/2 år sen och efterlyste ett rosa papper somm skulle följt med urnan från kematoriet. Detta papper skulle vi sänt in till församlingen och det har vi tydligen missat...Eller min lillrebror har missat det, eftersom det var han som tog hand om papperen. Eftersom vi inte är så vana att jordfästa vår mamma så är det väl lätt att göra fel. Det var typ första gången för oss....
Nu är det tydligen kris pga detta " Vi har problem med skattemyndigheten eftersom vi inte har bevis för kremeringen"... sa hon som ringde
Hej och hopp skall man gräva upp hon och kolla eller...Lever vi i Sverige eller vad är detta för byråkrati. Det är tur att man inte är nedbruten av sorg en sån här gång. Mamma får sig nog ett gott skratt, och tycker att nu fick dom nåt att fundera på. GI

2005-11-23 @ 23:21:38
URL: http://madonnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0